Langsung ke konten utama

Ratok Musajik Tingga



Alhamdulillah, wasshalatu wassalamu a'la Rasulillah Amma Ba'du:

Allah taala manjadikan musajik untuak  tampaik baribadah kapado-Nyo, siapo sajo buliah masuak musajik, kapan sajo ndak tarikek waktu. Musajik adalah tampaik paliang mulia dimuko bumiko. Jadi salah satu tando urang mulia adalah urang yang acok kamusajik untuak baribadah kapado Allah taala .

Rasullulah  menyatokan bahwa tujuah urang yang dinauangi Allah pado hari kiamaik yang katiko itu urang katakutan, jarak mato hari dari kapalo hanyo sajangka. Cubo bayangkan barapo  angek nyo waktu itu! Apo kato Rasulullah r ? Beliau mangatokan "tujuah urang nan dinaungi Allah pado hari kiamaik yang indak ado naungan salain naungan-Nyo pado hari itu, diantaro urang yang tujuah tu adalah orang yang hatinyo tarikek dimusajik" (Hr. Bukhari)

Pado hari kiamaik hati urang yang tarikek dimusajik manjadi tanang disaaik urang katakutan, tubuhnyo sajuak disaaik urang kapanehan, yang ado dihadapannyo hanyo kabahagiaan dan kasanangan. Siapo yang indak ingin hal itu?

Rasullullah   juga mangatokan " tidaklah suatu kaum barado duduak dirumah Allah yaitu musajik, mampalajari kitab Allah, kecuali akan turun ketenraman dalam hatinyo, malaikat  akan mangapakkan sayapnyo diateh mereka, dan Allah akan menyabuik-nyabuik namonyo dimajlis para malaikat" (Hr. Muslim)

Tapi anehnyo banyak musajik awak yang ditinggakan, kalau dikatoan kampuang indak bapanghuni,  rumah banyak balirik, kadai lai rami, banyak urang ilia mudiak dijalan. Tapi dimusajik Shalat subuah 3 urang itupun urang tuo nan alah bau tanah, shalat zhuhur tingga 2 urang, shalat ashar tingga surang sajo itupun patugaih musajik tu, jadilah inyo muazzin, inyo imam, inyo makmumnyo. Shalat magrib lai batambah saketek, sampai 5 atau 6 urang, shalat isya tingga 3 atua 4 urang sajo.

Katiko Ambo di Bukik Tinggi Musajik nampak Langang, Di Maninjau macam itu pulo, di Lubuak Basuang lai baisi saketek, 5 hari Ambo di Simpang Ampek tampaik Saudara, Musajik ndak Baurang. Ambo Nan Azan, Ambo Imam, Ambo Pulo nan mambukak jo manutuik pintu Musajik Tu, di Ujuang Gadiang macam itu pulo.

Partanyaannyo kama urang kampuang? Apo ndak taranga suaro azan doh? Atau memang ndak shalat urang sanagari doh? Antahlah... 

Tapi kalau diparatian, katiko shalat subuah banyak nan lalok, shalat zhuhur karajo diladang, diladangpun ndak shalat pulo. Shalat ashar dijalan manuju pulang, sampai dirumah latiah pulo, Magrib makan malam, azan ndak tadanga. Shalat isya, dikadai main kartu atau main domino sampai parak siang.

Kalau awak  kana-kana, dimaso dulu musajik panuah dek anak-anak  baraja ngaji, tapi kini ndak tadanga suaro urang mangaji lai doh, kama pak ustad kito? Kama angku malin kito?

Jadi bilo musajik rami?  Hanyo katiko hari rayo jo awal bulan puaso. Kalau mambangun musajik balomba-lomba  tapi untuak maramian musajik baranjak kabalakang. Kadang kalau ado acara baru datang kamusajik, acaranyo acara makan-makan sudahtu pulang. musajik dibangun untuak shalat bukan untuak makan.

Ibo hati musajik awak batinggaan, sampai bilo dirinyo indak diparatian. maratoknyo siang jo malam mangana nasib urang kampuang nan malupokannyo. Malalui risalah ko marilah samo-samo kito ramikan musajik nagari kito, kito hiduik an suasano kampaung nan banuansa agamo. Karno urang minang adalah urang yang baragamo . Adaik basandi sarak, sarak basandi kitabullah.


Kito  mohon kapado Allah taala semoga kito tamasuak urang-urang nan diaungi-Nyo dihari kiamaik. Aminn.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Wajib Diketahui Oleh Pecinta Sepak Bola...

Ada apa dengan kostum sepak bola? Sepak bola merupakan olah raga yang paling banyak penggemarnya, setiap penggemar memiliki klub dan pemain faforit. Terkadang semua aksesoris yang bertuliskan nama dan gambar klub atau pemain idolapun menjadi koleksi wajib bagi para pecinta sepak bola. Nah, bagaimana bila kita sebagai seorang muslim menjadi penggemar klub  atau pemain yang kafir kemudian membeli pernak-pernik yang berkaitan dengan mereka terutama kostum yang mengandung unsur atau lambang agama dan keyakinan mereka seperti lambang salib dan setan merah? Jika kita perhatikan terdapat beberapa kostum tim sepak bola yang mengandung unsur salib seperti Barcelona, AC Milan, Timnas Brazil, Timnas Portugal, Intermilan, sedangkan lambang setan terdapat pada  MU.  Meskipun begitu masih banyak kaum muslimin yang tidak memperdulikan hal ini khususnya Indonesia. Berbeda dengan dua Negara bagian Malaysia beberapa tahun yang lalu telah melarang hal ini. Dewan Keagamaan Johor d

Mengisi Ramadan dengan nasyid

  Dalam KBBI nasyid diartikan sebagai lagu yang mengandung unsur keislaman, sedangkan dalam kamus “ Lisanul Arab ” nasyid artinya menyanyikan syair. Dari dua pengertian ini dapat kita pahami bahwa nasyid adalah lagu atau nyanyian. Ini sesuai dengan apa yang disampaikan oleh Ustadz Abdul Hakim hafizhahullah dalam salah satu ceramahnya bahwa nasyid yang sekarang itu adalah nyanyian, bukan seperti yang dibaca oleh para sahabat saat menggali parit atau saat perang, yang mereka baca adalah syair.     Kita sama-sama tahu bahwa membaca syair oleh orang arab memiliki cara tersendiri, jika dicari persamaannya di Indonesia maka membaca syair serupa dengan membaca pantun atau puisi. Apakah membaca puisi atau pantun sama dengan cara menyanyikan nasyid atau kasidah itu? Jawabnya jelas tidak sama. Lalu apa hukum menyanyikan nasyid? Syaikh Shaleh Al Fauzan hafizhahullah dalam sebuah video tanya jawab menyebutkan “kami tidak menemukan pensyariatannya, jika nasyid tersebut tidak disandarkan

Kita pasti berpisah, semoga esok kembali berkumpul

Dalam menjalani kehidupan ini terkadang kita harus pergi, pergi jauh dari kampung halaman. Banyak tujuan yang kita bawa, ada yang menuntut ilmu, ada yang mencari nafkah dan tujuan lainnya. Walau apapun tujuannya, ke manapun perginya, pasti ia merindui kampung halamannya, pasti ia merindukan orang-orang yang disayangi, ingin kembali berkumpul dengan keluarga, sebab di sana ada kebahagiaan. Keindahan dan kedamaian itu ada di kampung halaman, ketika hati gelisah maka pulanglah, ada orang tua di sana, ada sanak saudara, ada sawah yang berjenjang dilengkapi burung-burung yang berbondong, ada sungai  beserta suara gemerciknya dan bebukitan dengan pohong-pohon yang menghijau. Indah dan damai.   Kita pasti kembali   Ibnu Umar  rhadiyallahu anhuma   berkata bahwa Rasulullah  shalallahu alaihi wasallam   bersabda :   كُنْ فِي الدُّنْيَا كَأَنَّكَ غَرِيبٌ أَوْ عَابِرُ سَبِيلٍ. وَكَانَ ابْنُ عُمَرَ، يَقُولُ: إِذَا أَمْسَيْتَ فَلاَ تَنْتَظِرِ الصَّبَاحَ، وَإِذَا أَصْبَحْتَ فَلاَ تَنْتَظِرِ المَسَاء